fredag 1 februari 2008

tofu och paj

Varken jag eller min pojkvän är vegan, men vi äter veganskt när vi kan. Jag anser att så länge man tänker på det och äter veganskt åtminstone ett par, tre dagar i veckan så är det bättre än inte alls. Varje gång man byter ut ägg mot äggersättning eller komjölk mot sojamjölk gör det skillnad. Den här veckan har inte varit särskillt vegansk för oss. Det slank visst ner en liten ostbit i påsen när vi handlade och vi har även ätit ägg. Faktum är att det är väldigt sällan vi köper ägg, men igår fick O lust att baka mandelbiscotti och det krävde ägg. De ägg som blev över passade vi på att använda till en god grönsakspaj. Jag skulle dock vilja prova att göra vegansk paj någon dag. Kanske med någon slags spenatröra?
Häromdan gjorde jag däremot tofubiffar. Jag hade inget recept utan svepte ihop dem lite på måfå. De blev väldigt goda och skulle fungera utmärkt kalla på en bit knäckebröd dagen efter. Recept dyker upp snart.

Inga kommentarer: