onsdag 23 januari 2008

indisk bönost?


Jag var i Dublin för någon vecka sedan och åt mycket god indisk mat på den vegetariska resturangen Govinda's (drivs vad jag vet av Hare Krishna) på Aungier street. Jag och mina vänner valde att äta the govinda special vilket i princip innebar en blandad tallrik med allt de hade att servera den dagen. (Bilden jag tog ser inte så aptitlig ut, men jag tror att det beror på ljuset) Allt var ypperligt gott, men särskillt mumsig var grytan med vad jag tror var indisk bönost. Jag har inte riktigt lyckats komma underfund med om detta är samma sak som tempeh, eller om det bara är en fastare variant på tofu, men hur som haver så är det förbannat gott. Har hittat det på en indisk resturang här i Göteborg också (jaipuhr tror jag att den heter), men jag har aldrig hittat det i någon affär. Jag letar vidare.

1 kommentar:

Heikki sa...

Hej!

Just found your blog, you having linked our post about the soup. Looks nice!

Really interesting to hear about Indian bean curd or whatever it is, never seen that. If you find out more about it, please let us know.

Hope the chickpea soup turned out ok. =)

-heikki